چه رنگ هایی در طراحی و ایجاد اشتها در رستوران مناسب است؟

وقتی گرسنه ای به قرمز نگاه نکن!

این رنگ ها هستند که شکم شما را برای خوردن غذای یک رستوران به وجد می آورد! بله رنگ ها به سادگی می توانند تاثیر مستقیم بر جذب مشتری به رستوران داشته باشند.

به گزارش خبر ساختمان قطعا برایتان پیش آمده زمانی که از خیابانی در حال گذر هستید که در آن یک رستوران قرار دارد متوجه تعداد زیادی مشتری و افرادی می شوید که مشتاق هستند تا در آن رستوران، غذایی سفارش دهند و صرف کنند اما تاکنون با خود فکر کرده اید که چه عواملی سبب می شود تا فارغ از اهمیت چگونگی طبخ غذا و طعم آن، افراد به سمت آن رستوران جذب شوند؟

همه می دانیم که موقعیت قرارگیری و مسیر دسترسی اهمیت زیادی دارد، همچنین موضوع برندسازی و عنوان رستوران از نکات کلیدی است اما محیط رستوران چی؟ آیا فکر نمی کنید این بخش هم می توان نقش کلیدی در کشش مشتری و ماندگار کردن آن ایفا کند؟! حال در کنار این موضوع باید بگوییم که یکی از معیارهای مهم در طراحی و دسترسی به بخش های محیط رستوران رنگ ها هستند که اثرگذاری بسیار زیادی در محیط رستوران دارند. یا بهتر است بگوییم ابتدا این رنگ ها هستند که شکم شما را برای خوردن غذای آن رستوران به وجد می آورند! بله رنگ ها به سادگی می توانند تاثیر مستقیم بر جذب مشتری به رستوران داشته باشند.

بینایی تقریباً همیشه اولین احساسی است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات را جمع آوری و قضاوت کنید و رستوران ها این را می دانند و برای استفاده از آن برای ارسال اطلاعات مورد نظر خود به کاربران تلاش زیادی می کنند. به عنوان مثال رنگ ابزاری قدرتمند برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتری است.

در طراحی داخلی رستوران ، چرخه رنگ را می توان با توجه به تأثیر آن بر اشتها به سه بخش تقسیم کرد: محرک های قوی ، محرک های ملایم و سرکوب کننده ها.

شماره 1: محرک های قوی (گرسنه ام!)

آیا تابحال دقت کردید تقریباً همه رستوران های موفق در طرح خود از رنگ قرمز یا تنالیته ان به نوعی استفاده می کنند ، خوب ، این یک واقعیت کاملاً ثابت شده است که رنگ قرمز در طبیعت فراوانی دارد و موثرترین رنگ در تحریک اشتها برای همه افراد است.

نارنجی و زرد نیز محرک های اشتها هستند. رنگ زرد با شادی همراه است بنابراین ، وقتی رنگ زرد را می بینید ، مغز شما با پیش بینی غذایی که می خواهید بخورید ، سروتونین ترشح می کند.

از طرف دیگر ، نارنجی احساس گرما و راحتی را به وجود می آورد احساساتی که به امنیت یک میزغذای اشتها اور نیز گره خورده است.

شماره 2: محرک های ملایم (من رژیمم!)

رنگ های سبز و فیروزه ای محرک های ملایمی هستند. ممکن است استدلال کنید که سبز باید یک محرک قوی باشد زیرا بسیاری از سبزیجات برگ دار سبز هستند و تا حدی درست است.

همانطور که شاید اغلب افراد بدانند که سبز نشانه گیاهان خوراکی و غیر سمی است. با این حال ، این گیاهان صرفاً الیافی هستند و مانند اکثر میوه های رنگارنگ قند نیستند که انرژی زیادی را تأمین می کنند. اما به دلیل همین احساس، برای نشان دهنده محصولات ارگانیک و سالم و اشتها اور سالم تر به کار می رود.

شماره 3: سرکوب کننده ها (سیرم!)

در آخر اینکه ، مشکی ، قهوه ای ، بنفش و آبی مانع اشتها هستند. تحقیقات نشان می دهد که این به این دلیل است که این رنگ ها در طبیعت وجود ندارند یعنی به شکل غذاهای موجود نیستند.

البته رنگ آبی به دلیل ارامش بخشی مانع از اشتهای زیاد به غذا می شود و برعکس سبب اشتها به آب و نوشیدنی می شود به همین دلیل این رنگ بیشتر در کافه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید این نکته را در نظر داشت رنگ های آبی ، سیاه و بنفش نیز نشانه ای از چیزی بود که یا پوسیده یا سمی بود به همین علت گذشتگان با مشاهده آن از دوری می کردند در واقع پاسخ مغز به این دسته از رنگ ها یک انتقال تجربه احساسی از روزهای گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.